Więcej niż biznes

Więcej niż biznes. Opinie, porady, ciekawostki.

O biznesie i nie tylko.




Opinie, porady, ciekawostki.

O biznesie i nie tylko





wtorek, 17 stycznia 2012

Klient Nasz Pan !


Najlepszym sposobem na darmowe rozreklamowanie swojej firmy jest bez wątpienia zadowolenie klientów. Zważając na fakt, iż w dzisiejszych czasach rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, niezbędne jest wyznaczanie nowych, wysokich standardów, skierowanych do klientów, po to, by zaistnieć i utrzymać w branży.

Płynne funkcjonowanie naszego przedsiębiorstwa jest w dużym stopniu zależne od liczby stałych klientów, którzy są jednym z największych źródeł dochodów, tak więc wychodzenie naprzeciw potrzeb klientów oraz spełnianie ich oczekiwań jest bardzo ważnym czynnikiem gwarantującym przetrwanie na rynku.

Im bardziej skupisz się na odbiorcach oraz czynnikach, które mogą przynosić im korzyści, tym większe prawdopodobieństwo, że powrócą by skorzystać z Twoich usług/towarów ponownie oraz zarekomendują Twoją firmę swoich znajomym. To jest jak efekt domino- odbijający się szeroko w kręgach społecznościowych i zachęcających coraz szersze grono do „przetestowania” Cię. To naprawdę istotne, zważając na wszechobecność mediów w naszym życiu. Żyjemy w dobie internetu – ludzie odwiedzają strony, fora, gdzie wymieniają swoje opinie i doświadczenia związane ze współpracą z firmami, tak więc jeśli masz po swojej stronie zwolenników, na pewno sprawi to, że Twoja marka będzie pozytywnie kojarzona, a zatem więcej potencjalnych klientów skontaktuje się właśnie z Tobą!


Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, jak zdobyć wymarzony prestiż dla swojej firmy:

  • REAGUJ W ODPOWIEDNIM CZASIE – odpowiadaj swoim klientom na pytania i zastrzeżenia osobiście czy to przez telefon, czy e-mail. Ważne, byś potrafił dopasować się do harmonogramu klienta i był do jego dyspozycji wtedy, kiedy tego potrzebuje.
  • POZWÓL KLIENTOM WYRAŻAĆ OPINIE – systematycznie pytaj, czy wszystko działa sprawnie. Dzięki temu upewnią się, że ważna jest dla Ciebie ich opinia. Co więcej, będziesz wiedział co należy usprawnić lub zmienić w przyszłości.

  • ZADBAJ O SWOJĄ STRONĘ INTERNETOWĄ- powinna być ona przejrzysta i skierowana bezpośrednio do klienta. Postaraj się ominąć nadmierne reklamowanie, gdyż przesadne chwalenie siebie może odstraszyć. Spraw, by Twoja strona była przyjemna dla oczu i łatwa w obsłudze.

  • WEJDŹ W ŚWIAT PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH – to w dzisiejszych czasach bardzo mocne narzędzie, dzięki któremu możesz przyciągnąć uwagę i zainteresowanie. Pamiętaj, by zaglądać tam systematycznie i zawsze odpowiadać na pytania.

To tylko kilka wskazówek, jak stawiać czoła oczekiwaniom klientów oraz zbudować prestiż dla marki. Bardzo ważne jest to, by w tym wszystkim pozostać człowiekiem, zwłaszcza jeśli chodzi o kontakty on-line. Nie bądź firmą na łączach – ludzie na pewno to zauważą i zmotywuje ich to do kontaktu. Pamiętaj, że oni chcą rozmawiać z człowiekiem – nie z robotem!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz