Więcej niż biznes

Więcej niż biznes. Opinie, porady, ciekawostki.

O biznesie i nie tylko.




Opinie, porady, ciekawostki.

O biznesie i nie tylko





wtorek, 14 czerwca 2011

Jak witać klientów?


Dobre relacje z klientami to jeden z najważniejszych czynników sukcesu w interesach.

Oto kilka wskazówek jak wywrzeć dobre wrażenie na klientach:


Do pierwszego kontaktu z klientem dochodzi zazwyczaj podczas rozmowy telefonicznej, która dotyczy szczegółów umawianego spotkania.
Podczas tej rozmowy, powinieneś zatem starać się wprowadzić go w poczucie swobodnej i bezstresowej atmosfery. Zapewniamy, że Twoje przyjazne nastawienie i pewność siebie zadziałają przekonująco i wzbudzą jeszcze większe zaufanie. Nie uwierzysz, ale aż 70% sukcesu każdego działania z klientami opiera się na prawidłowym wzajemnym oddziaływaniu.

Pierwsza rada dotyczy dress codu (czyli stroju), którego bez wątpienia powinieneś przestrzegać podczas spotkania z klientem. Strój musi być schludny, czysty, w większości przypadków powinien być oficjalny. Ważne również, by wybrać „odpowiedni grunt” na spotkanie z klientem. Neutralne, spokojne miejsca to najlepsza opcja, gdyż zapobiegają one niepotrzebnym zakłóceniom przeprowadzanych rozmów. Sprawia to, iż klient nie wyczuwa presji i czuje się komfortowo. Istotne również, by upewnić się , że miejsce, w którym planujesz spotkanie wygląda stosownie i pasuje do tematu rozmów.

Po przybyciu na umówione spotkanie, w odpowiednim miejscu i stosownym stroju dochodzi do przywitania. należy wstać i zdecydowanym, pewnym ruchem podać dłoń klientowi. Jeśli jest to pierwsze spotkanie, powinno się i wyraźnie się przedstaw oraz czekać na odpowiedź rozmówcy. Następnie rozpocznij prostą konwersacje np. krótką, lekką wymianę zdań na temat miejsca, w którym jesteście czy menu jakie tam serwują. Takie rozmówki niedotyczące biznesu, wprowadzają swobodniejszą atmosferę. W momencie, gdy wyczujesz, że klient czuje się już zupełnie komfortowo, możesz poruszyć główną kwestie dyskusji – interesy.

Nigdy nie należy przeprowadzać rozmów biznesowych pochopnie oraz pośpiesznie nerwowo zerkając na zegarek. Czasem mało istotny element może zdecydować o tym, czy klient nawiąże z Tobą współpracę, czy też nie.
Cierpliwość – to kolejna rada, na którą warto zwrócić uwagę. Nawet jeśli z natury jesteś człowiekiem nerwowym, musisz ze spokojem i opanowaniem odpowiadać na wszystkie zapytania klienta. Przy tym trzeba pamiętać o utrzymywaniu kontaktu wzrokowego. Te czynniki z całą pewnością pozwolą wywołać u klienta poczucie Twojego zainteresowania i uwagi, którą mu poświęcasz.

Ostatnia rada dotyczy tego, jak prawidłowo zakończyć spotkanie. Ponownie wstań i pożegnaj klienta lekkim uśmiechem oraz uściskiem dłoni.

Nie trudno zauważyć, że drobne szczegóły są bardzo istotne . Nie można się tego wyuczyć na pamięć czy odziedziczyć. Im więcej kontaktów z klientami i posługiwania się wskazówkami powyżej , tym lepsze poznanie ich i większa możliwość na rozwój interesu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz