Więcej niż biznes

Więcej niż biznes. Opinie, porady, ciekawostki.

O biznesie i nie tylko.




Opinie, porady, ciekawostki.

O biznesie i nie tylko





środa, 8 czerwca 2011

NAZWA TWOJEJ FIRMY


Najważniejszy, pierwszy krok w dążeniu do sukcesu, to znalezienie właściwej nazwy dla firmy. Nazwa Twojej firmy, to pierwszy kontakt klientów z Tobą – jeśli nie będziesz uważny i ostrożny, możesz wywołać negatywne pierwsze wrażenie. Potencjalni klienci mogą zrezygnować z Twoich usług, zanim sprawdzą ofertę firmy.


Przydomek jaki wybierzesz do reprezentowania swojej firmy a zarazem także siebie, zostanie użyty na wizytówkach, stronach internetowych i ofertach, dlatego też jest tak ważny w świecie biznesu. Nawet wtedy, gdy korzystasz z usług wirtualnego biura i w najbliższym czasie nie planujesz żadnej akcji reklamowej z wykorzystaniem plakatów czy bilboardów, z logo Twojej firmy, musisz mieć na uwadze nazwę firmy oraz znaczenie jakie będzie miała w przyszłości!
Nazwa to podstawa w procesie budowania marki, który rozpoczynasz dzisiaj, a który będzie trwał wiele lat.


Poniżej znajduje się 7 najczęściej popełnianych przez przedsiębiorców błędów przy tworzeniu nazwy dla swojej firmy oraz wskazówki jak ich nie popełniać :

1.Przesadne słuchanie rad

Gdy zbyt wielu kucharzy gotuje jedną zupę, mogą zepsuć jej smak. Tak również czasem bywa     i w biznesie, zbyt wiele różnych opinii może wywołać chaos i niezdecydowanie założyciela, co niestety przyczynia się do złego wyboru nazwy. Bardzo istotne jest obiektywne zweryfikowanie różnych opinii. Najpierw jednak należy stworzyć listę potencjalnych nazw, które nas zainteresowały, spełniających wszystkie założone kryteria, a dopiero później przedłożyć to osobom, od których oczekujemy rady.

2. „Banalna” nazwa

Wielu właścicieli firm głęboko wierzy w to, iż nazywanie swojej firmy wyrażeniem, które określa ich pozycję społeczną (np. szczyt, wierzchołek ) pomoże im w przyszłości zdobyć dużą liczbę klientów – nic bardziej mylnego. Faktem jest to, że na rynku jest masa firm, których właściciele wierzą w cudotwórstwo „banalnej”nazwy i usilnie próbują zrobić to samo.
Chcesz wyróżnić swój biznes? Unikaj słów, które są mało profesjonalne i często nadużywane!

3.Niejasność słów

Zaraz po użyciu „banalnej nazwy” pojawia się częsty błąd, który polega na użyciu niejasnych słów w nazwie. Chcesz by Twoja nazwa miała wyjątkowe znaczenie ? Musisz pamiętać, aby nie straciła logicznego sensu, który , przez Twoją pochopność i nieostrożność. Jeśli nazwa musi posiadać konkretne wyjaśnienie lub rozległy paragraf – jest to znak że potrzebujesz nowej nazwy!

4. Wymyślne słowa


Stworzenie charakterystycznych słów, takich jak Kodak czy Xerox zaowocowało wielkim sukcesem dla owych firm, ale pamiętaj - jest wiele ogromnych różnic między Tobą – początkującym przedsiębiorcą, który jeszcze się uczy a nimi – doświadczonymi „rekinami biznesowymi”. Po pierwsze, należą oni do najstarszych dostawców oferujących produkty             z konkretnej branży. Po drugie, firmy te posiadają niewyobrażalny budżet promocyjny, na który pracowały wiele lat. Nie staraj się być wyjątkowym poprzez wymyślanie własnych oryginalnych, wyszukanych słów, spróbuj natomiast znaleźć sposób, by uświadomić klientów, że to właśnie Twoją firmę powinni wybrać i w tym właśnie ma Ci pomóc dobrze dobrana nazwa.

5.Geograficzne „wpadki”

Nazwanie firmy Warszawa DC Audyt, na podstawie zarządzania nią z wirtualnego biura             w Warszawie, owszem może brzmieć dumnie w lokalnym mieście. Ale co się stanie jeśli Twoja firma poszerzy zakres geograficzny Twojej działalności? Poprzez umieszczanie nazw miast, państw czy też innych geograficznych określeń mocno ograniczana jest przyszła działalność firmy oraz jej potencjał.

6.Lekkomyślność w podejmowaniu decyzji


Wielu właścicieli małych firm wymyśliło, idealną wydawałoby się dla nich nazwę dla swojej firmy, po czym po upływie czasu dotarła do nich bardzo niemiła wiadomość. Otóż dowiedzieli się, że istnieje już przedsiębiorca, działający w tej samej branży, ponadto niestety posiadający bardzo podobną nazwę. Zawsze przy tworzeniu nazwy dla własnej firmy, należy ją sprawdzić w rejestrze publicznym. Jest to bardzo ważna a jakże prosta czynność, gdyż do jej realizacji wystarczy tylko komputer i internet.

7. Niechęć zmiany złej nazwy

Często się zdarza, że przedsiębiorcy posiadają nazwę firmy, która pasuje do któregoś z sześciu wyżej wymienionych punktów. Ważne jest jednak to, by się tym faktem nie załamywać i podjąć jakiekolwiek kroki ku zmianie tych błędów . Początkowo zmiana może wydawać się dla każdego bardzo trudna, ale przecież nawet znane wszystkim światowe marki musiały wprowadzać „lekkie” poprawki w swoich nazwach. Świetnym przykładem może być firma Kentucky Fried Chicken, która stała się KFC, a wszystko po to, by zmniejszyć nacisk na ich co prawda smaczne, ale bardzo tłuste i smażone (fried) produkty, oraz położenie geograficzne.

W przeciągu czasu, zamiana okazała się wprost idealna, stała się bardziej profesjonalna, konkretna, adekwatniejsza do oferowanych produktów, za czym oczywiście podąża fakt, iż stała się bardziej opłacalna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz